Blogg

Kan uutnyttet intern kompetanse løse kompetansebristen?

Kompetanse

Undersøkelser og tilbakemeldinger fra våre kunder viser at tre av fire norske arbeidsgivere har vanskeligheter med å finne riktig kompetanse. Samtidig oppgir mange ansatte at de er på jakt etter nye jobber eller er åpne for nye muligheter hos andre arbeidsgivere. Med disse forutsetningene blir det ekstra viktig å både kunne finne og beholde kompetanse […]

Les mer

Vær proaktiv når du skal rekruttere de beste kandidatene i år

Mediebyrået

Hva tenker du er det viktigste når du lyser ut en ledig stilling? Er det å få 50 søkere på stillingen, eller er det å få 10 godt kvalifiserte søkere? Alle vi spør er enige om at det er kvalitet fremfor kvantitet, selv om arbeidsgiveren selvsagt vil ha et visst antall med kvalifiserte kandidater å […]

Les mer

Jobbanalyse: Nøkkelen til vellykket rekruttering

Jobbanalyse

Før vi setter ut på reisen med å ansette en ny medarbeider, må vi først forstå hva jobben egentlig innebærer. Her blir jobbanalyse en avgjørende verktøykasse. Klarhet er nøkkelen til suksess: Når vi vet nøyaktig hva stillingsbeskrivelsen inneholder, blir veien til en vellykket ansettelse langt mer tydelig. Altfor ofte ser vi ansettelsesprosesser som starter uten […]

Les mer

Skap en attraktiv arbeidsplass ved hjelp av kompetanseledelse

Kompetanseledelse

Kompetanseledelse er med på å skape grunnmuren for en attraktiv arbeidsplass. Employer branding er mer enn bare det du ser utad av image og identitet – Det handler også om å ta vare på medarbeiderne og sørge for at kjernen i organisasjonen er sunn og frisk. Med kompetanseledelse kan dere visualisere kompetansegap, ta vare på […]

Les mer

Jobb strategisk med employer branding

Employer branding

Employer branding er en måte å jobbe med omdømme på. Det er en omdømmetaktikk som brukes av et økende antall selskaper for å kommunisere at man er relevant og attraktiv for fremtidige og nåværende ansatte, samt kunder og interessenter. I dette ligger ordet «branding» som kan oversettes til merkevarebygging. Vi ønsker å bygge merkevare som […]

Les mer

Fem fordeler med digital referansesjekk

Referansesjekk

Optimaliser rekrutteringsprosessen med digital referansesjekk: Fem fordeler for effektiv og pålitelig ansettelse Skal dere ansette en ny medarbeider? En måte å få oversikt over hvordan personen har fungert i ulike situasjoner på en arbeidsplass er å sjekke referanser. Men hvordan kan du være sikker på at referansen du ringer virkelig er en tidligere sjef eller […]

Les mer

Stillingsannonser som gir effekt

Skriv bedre stillingsannonser

Optimaliser din rekrutteringsprosess med våre eksperttips for å skrive engasjerende stillingsannonser og tiltrekke deg de beste kandidatene. En god stillingsannonse øker sjansen for å motta flere relevante søknader, og dermed også å ansette riktig kandidat. Det behøver ikke å være så vanskelig å skrive gode stillingsannonser, og i denne guiden gir vi deg tips om […]

Les mer

Markedsføringsguide for deg som rekrutterer

En rekrutterer må kjenne bedriftens EVP

Det blir stadig tydeligere at rekruttering går hånd i hånd med markedsføring når bedrifter skal konkurrere om de beste talentene. Derfor kan det hjelpe deg som rekrutterer å tenke fra et markedsføringsperspektiv. Akkurat som i markedsføring handler det nemlig om å identifisere hvem dere er og deres målgruppe, for deretter å tilpasse budskapet til de […]

Les mer

Målgrupperettet annonsering i sosiale medier

Mediebyrået

Finn aktuelle jobbsøkere med promotert og målrettet annonsering i sosiale medier Visste du at 88 prosent bruker sosiale medier ukentlig, eller til og med oftere? Tall fra IPSOS viser at det er særlig aldersgruppen 40-49 år som er de ivrigste. Når det gjelder strømmetjenester som eksempelvis YouTube er de yngste blant de ivrigste, hvor 70 […]

Les mer

5 Trinn for bedre e-Læring

Tom Holen jobber med e-læring

Akkurat nå er behovet for e-læring stort, men for å lage digital opplæring med slagkraft, kreves det mer enn bare et godt forfatterverktøy. En god pensel gjør ikke nødvendigvis en kunstner. Vi ønsker derfor å dele fem uunnværlige grunnprinsipper for produksjon av digitalt opplæringsmateriell. Med disse i bakhodet vil du kunne lage e-læring som virkelig […]

Les mer