
Papirannonsen som før sto helt på egne ben, er nå avhengig av andre kanaler for å gi den beste mulige respons i forhold til det målet du måtte ha.
Les merPapirannonsen som før sto helt på egne ben, er nå avhengig av andre kanaler for å gi den beste mulige respons i forhold til det målet du måtte ha.
Les merLurer du på hvordan du kan skape et godt arbeidsmiljø for dine ansatte? Vi gir deg små og store tips og råd som hjelper deg på vei.
Les merHos Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) har de om lag 300 ansatte og 30 rekrutteringer i året og har nå bestemt seg for å gå nye veier for å finne de rette kandidatene til de ulike stillingene.
Les merFor mange bedrifter er det er vanskelig å finne den rette kandidaten til enkelte stillinger. Nå ønsker vi å gjøre noe med dette. Velkommen til Rekrutteringskonferansen 2020.
Les merFremtidens arbeidsliv kommer til å etterspørre andre egenskaper og kunnskaper enn hva arbeidslivet gjør i dag. Hvordan bør vi forberede oss? Trine Larsen i Hammer & Hanborg deler sine tanker og tips med oss.
Les merUtgangspunktet for å skrive en jobbsøknad kan være mange. Noen ganger har det dukket opp en unik mulighet, noen ganger er man på jakt etter nye oppgaver og noen ganger skal du faktisk søke jobb for aller første gang etter endt studie.
Les merEr du en av de som mottar søknader på e-post eller som har papirbunker på kontoret ditt med søknader og CV-er fra dine søkere? Har du tenkt på hva sjansen er for å faktisk miste den ene knallgode søkeren fordi den på mystisk vis «ble borte» fra en mappe i e-posten din?
Les mer«Show, don’t tell», lærte mange av oss på skolen. Det betyr at vi, istedenfor å pøse på med meningsløse ord, skal anstrenge oss litt ekstra for å gi en god, treffende og nøyaktig beskrivelse av jobben og arbeidsplassen. Her får vi noen tips fra Norges eneste tekstdoktor.
Les merMulighetene innenfor stillingsannonsering er flere enn noensinne. I jungelen av sosiale medier, nettaviser, papiraviser, stillingsportaler, fagblad osv. er det lett å gå seg vill! Det ideelle er å kunne målstyre annonsen slik at den treffer målgruppen der de er, når de er der. Her kommer programmatiske annonsekjøp inn!
Les merEt godt omdømme virker som en magnet. Det trekker ressurser til seg. Kunder, investorer og jobbsøkere blir interessert. Et dårlig omdømme gjør at folk trekker seg unna. Hvordan virker omdømme-kreftene for dere? Nils Apeland deler sine seks råd om omdømmebygging.
Les mer