Blogg

Papirannonsen – renessanse eller død?

Bunke med aviser som inneholder avisannonser

Papirannonsen som før sto helt på egne ben, er nå avhengig av andre kanaler for å gi den beste mulige respons i forhold til det målet du måtte ha.

Les mer

7 tips til et godt arbeidsmiljø

To kvinner som snakker og ler sammen i et kontorlandskap

Lurer du på hvordan du kan skape et godt arbeidsmiljø for dine ansatte? Vi gir deg små og store tips og råd som hjelper deg på vei.

Les mer

Bufdir skal finne den rette kandidaten uten søknadsbrev

To kvinner og en mann utenfor et bygning

Hos Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) har de om lag 300 ansatte og 30 rekrutteringer i året og har nå bestemt seg for å gå nye veier for å finne de rette kandidatene til de ulike stillingene.

Les mer

Vi lanserer rekrutteringskonferanse i nord

Ansatte fra Jobbnorge og Personalhuset

For mange bedrifter er det er vanskelig å finne den rette kandidaten til enkelte stillinger. Nå ønsker vi å gjøre noe med dette. Velkommen til Rekrutteringskonferansen 2020.

Les mer

Hva vil skje i fremtidens arbeidsliv?

Bilde av Trine Larsen.

Fremtidens arbeidsliv kommer til å etterspørre andre egenskaper og kunnskaper enn hva arbeidslivet gjør i dag. Hvordan bør vi forberede oss? Trine Larsen i Hammer & Hanborg deler sine tanker og tips med oss.

Les mer

Gi trygghet til jobbsøkerne dine

Hender som skriver søknad på en datamaskin

Utgangspunktet for å skrive en jobbsøknad kan være mange. Noen ganger har det dukket opp en unik mulighet, noen ganger er man på jakt etter nye oppgaver og noen ganger skal du faktisk søke jobb for aller første gang etter endt studie.

Les mer

Rekrutteringsverktøy – kan du leve uten?

Dame som viser bruk av et rekrutteringsverktøy

Er du en av de som mottar søknader på e-post eller som har papirbunker på kontoret ditt med søknader og CV-er fra dine søkere? Har du tenkt på hva sjansen er for å faktisk miste den ene knallgode søkeren fordi den på mystisk vis «ble borte» fra en mappe i e-posten din?

Les mer

Skrive stillingsannonse? Dette skal du unngå.

Illustrasjon av person som skriver en stillingsannonse.

«Show, don’t tell», lærte mange av oss på skolen. Det betyr at vi, istedenfor å pøse på med meningsløse ord, skal anstrenge oss litt ekstra for å gi en god, treffende og nøyaktig beskrivelse av jobben og arbeidsplassen. Her får vi noen tips fra Norges eneste tekstdoktor.

Les mer

Målrettet stillingsannonsering med programmatiske annonsekjøp

Illustrasjon av programmatiske annonsekjøp

Mulighetene innenfor stillingsannonsering er flere enn noensinne. I jungelen av sosiale medier, nettaviser, papiraviser, stillingsportaler, fagblad osv. er det lett å gå seg vill! Det ideelle er å kunne målstyre annonsen slik at den treffer målgruppen der de er, når de er der. Her kommer programmatiske annonsekjøp inn!

Les mer

Jobber omdømmet for eller mot deg? 6 råd om omdømmebygging

God omdømmebygging virker som en magnet.

Et godt omdømme virker som en magnet. Det trekker ressurser til seg. Kunder, investorer og jobbsøkere blir interessert. Et dårlig omdømme gjør at folk trekker seg unna. Hvordan virker omdømme-kreftene for dere? Nils Apeland deler sine seks råd om omdømmebygging.

Les mer