Stortingets administrasjon har som formål å organisere, og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legger til rette for at representantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om Stortingets virksomhet og folkestyret, og har ansvar for å drifte og modernisere Stortingets bygninger og systemer på en måte som ivaretar de historiske verdiene.
«Stortinget – et ledende digitalt parlament»
er den ambisiøse visjonen for årene 2015 – 2018 og IT er et sentralt virkemiddel for å oppnå målene. Som ledd i å få til ønsket utvikling er IT-området nå organisert i en egen avdeling.
Vi har styrket styringsfunksjonene samt etablert en funksjon for strategi og innovasjon.
Den operative virksomheten skal inndeles i tre seksjoner - brukertjenester, driftstjenester og utviklingstjenester. I tillegg etableres det en liten stabsseksjon med ansvar for å bygge profesjonell prosjekt- og prosesstyring. Avdelingen skal ved årsskiftet telle i underkant av 50 medarbeidere og betjene rundt 850 brukere.
Seksjonsleder IKT-driftstjenester
Om stillingen
-
SøknadsfristAvsluttet
-
ArbeidsgiverStortinget
- Nettside
-
KommuneOslo
-
Jobbnorge-ID116870
-
OmfangHeltid
-
VarighetFast